BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 5 April 2011

KAU TETAP DIHATI

Tiap detik saat dan waktu,
Aku menanti kehadiran mu,
Sayu dengar suaramu,
Redup cahaya wajahmu.

Aku laungkan nama ilahi,
Dialah takdir penentu segalanya,
Dia tidak akan memberi dugaan,
Di luar kuasa kita berdua.

Sederas air mengalir,
Sepantas kilat menyambar,
Sekuat guruh menghentam bumi,
Seperti itulah aku ukirkan,
Satu nama, satu kata
Satu insan yang selama ini,
Membuat aku jauh hanyut dibuai mimpi.

Terpahat namamu sudah pasti aku abadikan,
Tertanam cintamu sudah tentu aku ikutkan,
Namun, kau hanyalah insan
Seperti aku juga,
Yang mampu rancang segalanya,
Tetapi kuasa hanya pada dia.

Kerinduan kian mencengkan,
Penantian kini berakhir sudah,
Satu kalimat kepastian,
Aku tunggu dari bibirmu.

Hancur segala kenangan,
Hancur segala duka,
Kau akhirnya pergi jua,
Tinggalkan aku sendirian,
Terpaksa aku lalui suka duka ini,
Sendirian tanpa teman,
Sendirian tanpa cinta.

Aku kesepian,
Dalam lalui perjalanan,
Perjalanan yang masih panjang ini,
Di manakah engkau?
Terus aku mencari,
Aku mencari dalam kesetiaan,
Cinta aku padamu.

0 comments: